Idézet


2015. január 19., hétfő

Évösszefoglaló 2014. I. - személyes kiadás



Általában az újév elejét az előző év összefoglaló bejegyzéseinek gyártásával szoktam tölteni, és idén ez különösen igaz, mert egy kicsit körültekintőbben tervezem dokumentálni az éveimet, mint eddig. Szóval lesz még ebből több felvonás, először is a kaen blogjáról csórt személyes kérdésekre válaszolós verziót hoztam (illetve nála angolul voltak a kérdések, én vettem magamnak a bátorságot, és lefordítottam őket).

1. Hol kezdted a 2015-ös évet?
A szüleim lakásában, csendes baráti körben.

2. Jártál iskolába 2014-ben?
Augusztust leszámítva nagyjából egész évben.

3. Kellett kórházba menned?
Meglátogattam egy rokonomat, akinek meszes ciszta volt a belső fülében (jujj), és a bérmalányomat, amikor ő került kórházba, de páciensként nem (hála Istennek), csak egyszer, amikor oltást adtak be.

4. Volt bármilyen ügyed a rendőrséggel?
Yepp, nyaralás közben ellopták a táskánkat, és el kellett menni feljelentést tenni, hátha fizet a biztosító. Mivel én tudok egyedül angolul a családban, ezért én intéztem az egészet.

5. Hová utaztál 2014-ben?
Tenerifén nyaraltunk két hétig, Svájcban síeltünk egy hetet, ezen kívül kisebb belföldi kirándulásokat tettünk.

6. Vásároltál valamit 50.000 forint feletti értékben?
Személyesen én nem, az ilyen költségesebb dolgokat ajándékba kaptam. Illetve könyveket vásároltam körülbelül ilyen nagyságrendben, de azt egész évre elosztva. Ja és ennyiért vettem lovardabérletet.

7. Ismersz valakit, aki megházasodott?
Igen, három közelebbi és egy távolabbi ismerősöm különböző vallási közösségekből (egyik esküvőn sem voltam jelen).

8. Ismertél valakit, aki elhunyt?
Egy idős hölgy a templomomból, akit nagyon kedveltem.

9. Költöztél ebben az évben?
Nem.

10. Milyen koncertekre/előadásokra mentél el?
Idén is volt színházbérletünk, szóval a Csiky Gergely Színházba mentünk kb. minden hónapban. Sok előadás nem maradt ebből ez évből emlékezetes, egyedül A király beszéde ugrik be, hogy azt 2014-ben láttam, és tetszett, illetve az Egy, kettő, három/ Az ibolya, ami két egyfelvonásos Molnár Ferenc-darab volt egymás után.
Voltunk a Szabadtérin is, a Zorba, a görögöt néztük. Mivel ez ilyen táncelőadás volt, számomra nehéz volt követni a cselekményt, aki nem láttam a filmet, de azért élveztem.
Három koncerten voltam (ennyire sikerült visszaemlékeznem): egy keresztény könnyűzenei koncerten tavasszal, ősszel egy Kaláka-koncerten és decemberben egy barátnőm diplomakoncertjén, aki oboista. :)
Továbbá magamhoz képest rekord mennyiséget jártam moziban, összesen ha jól emlékszem, hétszer.

11. Írd le a születésnapodat!
A születésnapomat idén Tenerifén ünnepeltük meg. Délelőtt egyedül élveztem a hotelszobát, mert anyuéknak el kellett menni a tukmálós előadásra, amiért az ingyen szállást kaptuk. Én addig pihengettem, meg sorozatot néztem. Jól elment az idő, ezért délután csak a hotel medencéjéhez mentünk fürödni, közben a nyugágyon fekve olvastam, illetve felderítettük a hotel kertjét. Este ünneplésképp elmentünk egy korlátlan fogyasztású grillétterembe, ahol a felszolgálók hagyományos ruhában voltak, és úgy hordták körbe a frissen sült húsokat. Minden nagyon finom volt, a legjobban talán a márványsajtmártásos marhahús ízlett, meg ettem egy csomó spárgát és mindenféle finom salátákat és mártogatósokat, kaptam bort, meg desszertnek egy szelet mandulatortát. Apu nem járt jól, mert épp rosszul érezte magát, szóval ő nem vett részt az evésben, de aranyosak voltak a felszolgálók, beengedtek minket a konyhába, és fényképezkedhetett a nyársforgatós sütőkkel, szóval neki is jutott végül valami. :) Egyébként jó volt sétálni az étteremhez, elég hegy-völgyes az a környék, és le lehetett látni az esti kivilágítású városra meg az óceánra, nagyon szép volt. Amúgy meg ez a nap egy csodálatos két hétnek volt a része, amikor nagyon különleges helyeken jártunk, finomakat ettünk, szóval minden nagyon pazar volt. :) Ajándékot akkor egyben nem kaptam, a nyaralás során választhattam magamnak dolgokat, meg még otthonról rendeltem könyveket, meg egy-két apróságot, ami meg is érkezett, mire hazaértünk.

12. Mi az a dolog, amiről azt gondoltad, sosem tennéd meg, mégis vállalkoztál rá 2014-ben?
Lecsúsztam egy olyan csúszdán, aminek a kezdő szakasza teljesen függőleges.

13. Mik voltak a kedvenc pillanataid?
A tenerifei nyaralás (két hét tele kedvenc pillanatokkal), a kirándulás Felsőtárkányban, a születésnapi buli decemberben, amire hivatalos voltam.

14. Érkezett új jövevény a családba?
A Németországban élő unokatesómnak kislánya született, nagyon édes. ^^

15. Melyik volt a kedvenc hónapod?
Az augusztus. Zseniális volt az a nyaralás.

16. Ki volt a legjobb ivócimborád?
Ööö... nem sok ivós élményem van idénről (amúgy se iszom gyakran). Mondjuk az egyetemi haverjaim.

17. Szereztél új barátokat?
A második félévben nem a megszokott barátaimmal vettem fel a laborgyakorlatokat, ami azért volt jó, mert megismertem más csoporttársaimat.

18. Legjobb szórakozós estéd?
Nem nagyon járok szórakozni. XD Mondjuuuk... legyen a már fent említett születésnap. Vagy a Természettudós Bál. Az is király volt.

19. Elvesztetted valamelyik barátodat 2014-ben?
Nem tudok róla.

20. Változott a hajstílusod?
Igen. Nyáron végre beláttam, hogy a hajam sose fog olyan szép hosszúra nőni, mint szeretném, ezért egy praktikus hosszra vágattam, ami most már nagyon tetszik.

21. Volt autóbaleseted?
Nem (hála Istennek).

22. Hány éves lettél 2014-ben?
Huszonegy.

23. Tettél újévi fogadalmat?
Szeretném elolvasni a Bibliát egy év alatt.

24. Csináltál valami nagyon égőt?
Sírtam a munkatársaim előtt.

25. Vásároltál valamit eBayen?
Igen. Körömmintázó szettet, bizsukat, könyvjelzőket, képeslapokat, magamnak is, ajándékba is.

26. Házásodtál vagy váltál?
Hehe. Nem.

27. Hajtott rád valaki?
Ha hajtott is, én ugyan nem vettem észre.

28. Voltál beteg idén?
Egyszer-kétszer taknyoskodtam. Semmi komoly.

29. Örülsz, hogy elmúlt 2014?
Semleges vagyok. Olyan szempontból igen, hogy túl vagyok az egyetem második évén, ami a felsőbbévesek szerint a legkeményebb.

30. Mit vársz a legjobban 2015-ben?
Az első egyetemi diplomámat.

31. Mit csináltál életedben először 2014-ben?
- ettem raclette-et
- vezettem külföldön
- kaptam örökbefogadói ajándékcsomagot a WWF-től
- voltam az egykori gimim előadói estjén úgy, hogy én nem szerepeltem
- voltam díszvendég biológiaórán
- fogadtam utazókönyvet
- vásároltam eBayen
- próbáltam megtanulni lovagolni
- futottam futógépen
- ettem mindenhez medvehagymakrémet
- jártam Egerben
- másztam fel ugyanarra a hegyre kétszer egy nap alatt
- geocachingeltem
- megtanultam rendesen körmöt lakkozni
- fürödtem az Anna-fürdőben
- adtam elő konferencián (ráadásul angolul)
- kértek fel bérmaanyának
- buktam meg egyetemi vizsgán
- szaladgáltam lepkehálóval
- készítettem rovargyűjteményt
- dolgoztam nyáron
- regisztráltam társkereső oldalra
- voltam moziban háromszor két hét alatt
- aludtam az unokatesóimnál
- töltöttem hosszabb időt a fővárosban
- ettem svédasztalos ázsiai étteremben
- repültem együtt a családommal
- csúszdáztam át egy cápákkal teli medencén
- láttam vadon élő delfineket
- jártam piramisoknál
- sikítottam teli tüdőből
- fröcskölt le egy kardszárnyú delfin
- ünnepeltük a születésnapomat grill-étteremben
- aludtam jachtkikötő hoteljében
- diktáltam rendőrségi jegyzőkönyvet
- betűztem angolul
- teljesítettem ingyenes online kurzust
- jegyesfotózást csináltam
- néztem daruvonulást
- jártam a kilenclyukú hídnál
- másztam fel egy tankra
- küldtem csomagot külföldre
- kaptam csomagot külföldről
- beszélgettem rendszeresen valakivel, aki másik időzónában van
- szerveztem karácsonyi  ajándékozós húzást
- teljesítettem könyvbingós kihívást
- találtam ki és valósítottam meg karácsonyi jócselekedetet egyedül
- néztem BluRayt
- olvastam fel hangoskönyvhöz
- lett saját okostelefonom
- festettem ki másnak a körmét
- sütöttem tavaszi tekercset

32. Mit kívánnál 2015-re, amit hiányoltál 2014-ből?
Szerettem volna elkezdeni tanulni spanyolul, ami nem jött össze. De ami a legjobban hiányzik az életemből, az egy kicsivel több siker a munkámban.

33. Melyik dátum fog 2014-ből örökre beleégni az emlékezetedbe és miért?
Nem hiszem, hogy lesz ilyen, az az igazság.

34. Mi volt a legnagyobb dolog, amit elértél az évben?
Sok nagy különösebb eredményem nem volt, de kb. azt is be lehet tudni annak, hogy nem kezdett jelentős mélyrepülésbe az átlagom. Na jó, talán a köztársasági ösztöndíj. Illetve az, hogy apu elolvasta a regényemet, és nagyon tetszett neki. :)

35. Mi volt a legnagyobb kudarcod?
Ööö... megbuktam Biotechnológiából. De aztán egy hétre rá ötöst kaptam, szóval... sose legyen rosszabb évem. Meg az, hogy nem tudtam elindulni a TDK-n.

36. Mi a legklasszabb dolog, amit vásároltál?
Hát... ha nem lehet könyv, akkor... az új órám. Fekete a számlapja, nagyon ízléses és tud világítani a sötétben. ^^

37. Kinek a viselkedése késztetett ünneplésre?
Apumé, keresztfiamé és a húgáé, bérmalányomé.

38. Kinek a viselkedése szomorított el?
Anyukámé.

39. Hová ment el a legtöbb pénzed?
Hát a megélhetési cuccokon kívül könyvekre, körömlakkra, karácsonyi ajándékokra, kézműves ékszerekre.

40. Mit vettél, ami miatt nagyon-nagyon izgatott lettél?
Kööönyveeeet, körömmintázó szettet, körömlakkokat.

41. Melyik szám idézi fel benned örökké 2014-et?
Imagine Dragons – Night Visions (album)
One Republic – Ordinary Human
Christina Aguilera & A Great Big World - Say Something
George Ezra – Budapest
Vance Joy - Riptide
Tom Odell – Another Love
Conor Oberst – You Are Your Mother’s Child
The Hanging Tree
Alexander Rybak – Into A Fantasy
Keira Knightley – Lost Stars

42. Az előző év azonos időszakával összehasonlítva most
i. boldogabb vagy szomorúbb vagy? Nagyjából hasonló, talán egy kicsit szomorúbb. Gyakrabban érzem azt, hogy valami hiányzik az életemből.
.ii karcsúbb vagy teltebb vagy?  Azt hiszem, felszedtem pár kilót, jobban oda kéne figyelnem magamra.
iii. gazdagabb vagy szegényebb vagy? Gazdagabb. Jók az ösztöndíjaim.

43. Miből szerettél volna többet csinálni?
Olvasás, írás, közösségi tevékenységek.

44. Miből szerettél volna kevesebbet csinálni?
Stresszelés, azon való felesleges agyalás, hogy vajon jó irányba tart-e az életem.

45. Hogyan telt a karácsony?
Családi körben a Szenteste, majd rokonlátogatással. Kellemes volt, és sikerült leülni az unokatesóimmal (megy egyik este a szüleimmel is) játszani, már régen volt ilyen, élveztem.

46. Szerelmes lettél 2014-ben?
Nem.

47. Mi volt a kedvenc TV-műsorod?
Hát, leginkább csak Once Upon a Time-ot néztem rendszeresen, az jó volt továbbra is. Ezen kívül végre én is beszálltam a Trónok harca-őrületbe, megnéztem az első évadot.

48. Utálsz valakit, akit 2013-ban még nem utáltál?
Még mindig nem utálok senkit.

49. Mi volt a legjobb könyv, amit olvastál?
YA: Patrick Ness -  Soha nincs vége
Felnőtt: J. K. Rowling – Átmeneti üresedés

50. Mi volt a legnagyobb zenei felfedezésed?
Az, hooogy... nem mindig alszom el a komolyzenétől?

51. Mi az, amire vágytál és megkaptad?
Minden felsorolt jó dolog az először csináltam listáról. ^^

52. Mi az, amire vágytál és nem kaptad meg?
TDK-eredmény, párkapcsolat, érzelmi stabilitás

53. Mi volt a kedvenc filmed 2014-ben?
Adaptáció: Csillagainkban a hiba
Eredeti forgatókönyv: A nő

54. Mi lenne az az egyetlen dolog, ami sokkal jobbá tenné a 2014-es éved?
Szakmai siker az év második felében.

55. Mi segített megőrizni az ép eszed?
Nyafogás barátoknak, írás, fél órás telefonbeszélgetések apuval.

56. Melyik hírességért rajongtál a legjobban?
Ferenc pápáért, minden megnyilvánulása olyan emberséges, nagyon kedvelem.

57. Melyik politikai esemény kavart fel a legjobban?
Igyekszem minél jobban kimaradni a politikai eseményekből.
Amúgy a netadó körüli botrány, meg a választások... most szavaztam először, szóval ezúttal ennek nagyobb figyelmet kellett szentelnem.

58. Kit hiányoltál a leginkább?
A kaposvári barátaimat. Meg úgy általánosságban néha csak valakit, aki tényleg törődik velem.

59. Ki volt a legjobb új ember, aki megismertél?
Nem tudom, mindenki klassz. ^^

60. Mondj egy fontos tanulságot, amit 2014-ben tanultál!
Majdnem mindenki kételkedik magában, az is, aki amúgy kívülről magabiztosnak tűnik.

61. Hozz egy idézetet dalszövegből, ami jellemzi a 2014-es éved!
„Everyone I come across in cages they bought
They think of me and my wandering but I'm never what they thought
Got my indignation but I'm pure in all my thoughts
I'm alive

Wind in my hair I feel part of everywhere
Underneath my being is a road that disappeared
Late at night I hear the trees they're singing with the dead
Overhead

Leave it to me as I find a way to be
Consider me a satellite forever orbiting
I know all the rules but the rules did not know me


Guaranteed” (Eddie Vedder – Guaranteed)

10 megjegyzés:

  1. Hihi, nem is tudtam, hogy ilyen koromlakkos vagy. :) Tenerifen amugy en is voltam meg egesz kicsinek, vmi last minute uton anyuval meg nagymamammal, nem sokra emlekszem, de egy vulkanturara igen, ami eszmeletlen volt! (Bar szokas szerint vegighanytam oda is a buszutat, erre pont emlekszem meg. xD) Szivesen visszamennek egyszer. :3
    Jo latni, milyen sok uj dolgot csinaltal tavaly. :) Amugy az az egyik legjobb kerdes szerintem, foleg, ha az ember kicsit megerolteti magat. :)
    A komolyzenen jot mosolyogtam. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nem voltam, ez egy új mániám. XD

      Hm, biztos a Teide volt, oda felmentünk mi is. :) Azt sajnálom, hogy teljesen a tetejére nem, mert ahhoz keleltt volna engedély a nemzeti park igazgatóságától, és mi nem kértünk. Sebaj, majd legközelebb.

      Igen, tényleg jó volt az a kérdés. :D Olyan semmilyennek tűnt az elmúlt év, aztán rájöttem, hogy mégsem volt az.

      Törlés
    2. Ja, még annyi, hogy amúgy én nagyon szeretem a komolyzenét, csak ha valamiben nincs ének, akkor olyan gyorsan lemegyek tőle alfába, hogy az hihetetlen. XD Eléggé ciki emiatt koncertre járni, húsz perc után elkezd lekókadni a fejem, meg minden, nagyon durva. XD Ez nem jelenti azt, hogy nem élvezem, csak el akar nyomni a buzgóság.

      Törlés
    3. En pont az szeretem jobban, ha nem enekelnek. :D Nekem az operahoz kell szoktatnom meg magam, evente 1-2 belefer, de azert hatareset, mennyire elvezem. Enekles nelkul meg szeretem a komolyzenet, de en is sokszor becsukom a szemem, mert tokre szeretek ugy elmelkedni kozben, de aztan mindig megijedek, hogy azt hiszik, alszom, es inkabb kinyitom. xD A komolyzene meditativ allapotot idez elo, ugy tunik. :D

      Törlés
    4. Én eddig egy operaelőadást láttam, az úgy jó volt, de nekem magában az a fajta zene túl dagályos, nem annyira szeretem hallgatni. (Meg olyan röhejes, amikor még azt is öt perces áriában adják elő, hogy "lemegyek a boltba kenyérért".) A kórusműveket szeretem, én is énekeltem kórusban gimi alatt hat évig, szóval ez nagyon közel áll a szívemhez. :)

      Törlés
  2. Lenne néhány kérdésem.:D
    1. Mit dolgozol? (Miért ezzel kezdek? Botrány.)
    2. Mesélnél egy kicsit a regényedről? :)
    3. Cápák? Komolyan? Nem féltél vagy annyira sok időt nem töltöttél mellettük? :D

    Amúgy a Lost Stars-ot én is szeretem, de még jobban azt, amit akkor énekel Keira Knigthley, amikor Adam Levin üzenetrögzítője veszi fel.:D
    Hirtelen ennyi, tök jó, hogy ilyen élményteli éved volt.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1. Hát, ez még nem rendes munka, de bejárok az egyik egyetemi laborba kutatni, ami hát tulajdonképpen az a munka, amit egyetem után is csinálni fogok.
      2. Ami már be van fejezve, az egy polgárháborús helyzetben játszódó high fantasy. Ilyen varázslós, de varázslények nem nagyon vannak benne, és inkább a szerelőkre koncentráltam.
      Most egy közeljövőben játszódó sci-fi-lélektani regény, ennek kb. a felénél tartok. :D
      3. Nos, technikailag közöttük semennyi időt sem töltöttem, egy átlátszó plexicsőben csúsztam át a medencéjükön olyan gyorsan, hogy semmit sem láttam belőlük. :D

      Az is jó, meg nekem a Coming Up Roses tetszik még nagyon (amihez odarángatja a pasi az utcán játszó kölyköket kórusnak).

      Törlés
    2. 1. Hajrá, sok sikert! :)
      2. Na, érdekel, adasd ki, vagy tedd fel a blogodra vagy valami!! :D Tedd elérhetővé!
      3. Ja, hát így már nem is para. :P De azért menő.

      Az tényleg jó! :) Meg úgy nagyjából az öszes, amit nem Adam Levine énekel, az ő hangja nagyon nem jött itt be nekem.

      Törlés
    3. Nem rakhatom fel sajnos ilyen jogi izék miatt, de szeretném megpróbálni kiadatni, majd meglátjuk, lesz-e belőle valami. :)

      Háhá, nekem valahogy teljesen kimaradt, hogy ő tényleg egy banda frontembere, és a film nézése közben magamban következetesen "a seggfej"-nek hívtam. XD Szerintem amúgy nem votl rossz, de tény, hogy Keira hangja sokkal jobban illett ehhez a zenei világhoz.

      Törlés
  3. Az Once Upon a Time-ot én is nézem, a Trónok harca meg tervben van. Remélem nem lesz csalódás. Tavaly nálam a The walking dead és a Les mystères de l'amour lett a legjobb.

    VálaszTörlés