Idézet


2012. február 4., szombat

A kéz

(Színházi szemle)


Ha nagyon dióhéjban akarnám megfogalmazni az előadás lényegét, akkor azt mondanám: sok hűhó semmiért. Háy János és Lovasi András színdarabja a Csiky Gergely Színház színpadán szüleink generációjába kalauzol el minket, ez értékelendő, de a nagy áttörés ezúttal nem sikerült.

Dávid élete elég kilátástalannak tűnik: a kis faluban, ahol él, a család számára az a legnagyobb esemény az évben, hogy lemennek kempingezni a Balatonra. A fiú előtt az az egyetlen távlat, hogy apja nyomdokaiba léphet a kertészet vezetésében. Ő azonban másra vágyik, rockzenész szeretne lenni. Így elhatározza, hogy a nagyvárosban folytatja tanulmányait, ahol majd minden szép és jó lesz. Tényleg? Hát nem egészen.

Szó se róla, a szerzők, illetve a rendező mindent megtett azért, hogy ez a darab élvezhető legyen. A zene nagyon kellemes, jól illeszkedik a történetbe. A színészek ügyesek, úgy látszik, ez az év a Csikyben a fiataloké, hiszen ebben a darabban is egyetemi hallgatóké lett a főszerep, és nagyon jól megállják a helyüket. A díszletek is igazán látványosak.

Amivel problémáim akadtak, az a történet. Tudni kell a sztoriról, hogy eredetileg egy novelláskötetben írták meg, talán ezért is maradt bennem olyan érzés, hogy nem sikerült egységes történetté formálni a cselekményt, végig kicsit darabos maradt. Mindemellett olyan érzésem volt, mintha igazából semmiről sem szólt volna az egész. Hiába beszéltek a darabban sok mindenről, egy téma sem lett igazán hangsúlyos, valahogy mintha minden a levegőben lógott volna. Összességében véve még a novelláskötet elolvasásához se nagyon kaptam kedvet, pedig egy feldolgozással szemben minimálisan ezt a követelést szoktam támasztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése