Idézet


2014. augusztus 22., péntek

A hét főbűn tag

Szeretném kicsit sokszínűbbé tenni a blogot, úgyhogy azt találtam ki, havonta megcsinálok egy könyves taget és idővel talán majd TOP10-es listák is készülnek. Először lássuk A hét főbűn taget, ahol a keresztény hagyományból ismert bűnöket könyvekre vonatkozó kérdésekkel párosították.


Fösvénység: Melyik volt a legolcsóbb és melyik volt a legdrágább könyved?

Legolcsóbban Peter James Dreamer című regényét szereztem meg, illetve Macutani Mijoko Levelek Tokióból című könyvét. Könyvtári selejtezésen vettem őket, darabját azt hiszem, jelképes száz forintért. A Kezek és fogak erdeje is jó vétel volt, újságos standnál vettem, kemény 250 forintért vesztegették.

A legdrágább könyv, amit magamnak vettem az az eddig megvásárolt egyetlen egyetemi tankönyvem, az Ádám Veronika-féle Orvosi biokémia, ami az egyetemi jegyzettámogatás nélkül 10.000 forintnál is többe került volna.

Harag: Melyik szerzőt szereted a legjobban, illetve ki az akit utálsz?

Több kedvencem is van (mint szerintem minden sokat olvasó embernek), például John Green, Neil Gaiman vagy Joseph Heller.

Nagy személyes utálatot egy író iránt sem táplálok, némi ellenszenvvel viseltetek a nyálas romantikus regények szerzői iránt, mint például Danielle Steel.

Torkosság: Melyik könyvet olvastad többször, újra és újra?

Újraolvasás-fronton a Harry Potter-sorozat első két része viszi a pálmát, mivel ezeket kaptam meg először a sorozatból és a huszadik után abbahagytam annak a számolását, hányszor is olvastam el őket. Egyszer-kétszer olvastam újra a Gergő-sorozat, Az Éhezők Viadala és A gyűrűk ura köteteit, illetve a Végtelen történetet, az Abigélt, a Pál utcai fiúkat meg Az arany embert.

Jóra való restség: Melyik könyv olvasását hanyagolod lustaság miatt?

Ööö... van még néhány félbe hagyott könyvem, a legikonikusabb a Trónok harca, amit 300 oldal után hagytam abba tavaly tavasszal, és azóta nem fogott el a kísértés, hogy folytassam.

Kevélység: Melyik könyvről beszélsz a legtöbbet, hogy úgy hangozzon, mintha intellektuális olvasó lennél?

Majdnem bármelyik könyvről tudok nagyon intellektuálisan beszélni, de általában ha fel akarok vágni, akkor A 22-es csapdáját veszem elő Joseph Hellertől, mert az mégiscsak szépirodalom, és nagyon okosakat tudok mondani az író szürreális stílusának a szépségeiről. :D

Bujaság: Miket találsz vonzónak egy férfi/női karakterben?

Én reménytelenül elütök az átlagtól abban, hogy a jófiúkat szeretem. :D A rosszfiúk kifejezetten fárasztanak és/vagy idegesítenek. Nekem azok a férfi karakterek vonzók, akik tisztában vannak önmagukkal, merik vállalni az érzelmeiket, és nem gondolják, hogy a nőt legyőzni és uralni kell a kapcsolatban, hanem elismerik az értékeit és tisztelik.

Női karakterek közül azokat szeretem, akik határozottak, de mégis nőiesek, jószívűek, és vannak céljaik az életben, amik túlmutatnak azon, hogy melyik pasi oldalán kössenek ki.

Irigység: Melyik könyvet szeretnéd leginkább ajándékba kapni, tehát melyik az amit szeretnél, de nem akarsz rá költeni?

Amy Kathleen Ryan Szikra című könyvével megdobhatna valaki, mert annyira nem szerettem az első részt, hogy meg akarjam venni, de mivel az már itt ül a polcon, mégiscsak jó lenne, ha meglenne a folytatás is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése