Idézet


2011. június 14., kedd

Darren Shan: Démonvilág II. – Démontolvaj – Menj a pokolba!

(Könyvkuckó)

Figyelem! Mivel ez egy sorozat többedik részének ajánlója így SPOILEREKET tartalmazhat. Az előző részről írt ajánló itt érhető el: Démonmester.

Kernel Fleck különcsége miatt magányos fiú, akinek legjobb barátai azok az ismeretlen eredetű fények, amiket születése óta lát mindenfelé. Egy nap ezek a fények különös helyre viszik, ahonnét csak napok múlva tér vissza, de semmire sem emlékszik a történtekből. Szülei viszont szemmel láthatóan félnek, és hamarosan az egész család elköltözik egy kisvárosba, ahol talán nagyobb biztonságban lesznek. Egy évig nem is történik semmi érdemleges, amikor egy mezőn tartott földrajzórán felbukkan a falu őrült boszorkánya, aki halála előtt ablakot nyit a Démonvilágra, amin keresztül egy szörny jut az emberek közé, rengeteg gyereket lemészárol, és elviszi Kernel öccsét, Artot. A fiút néhány démonvadász menti meg, akik azonban semmit sem tesznek az öccséért, így maga is a démonok birodalmába veti magát, hogy megkeresse, és hazavigye Artot.

Elmondhatom, hogy meg vagyok elégedve a folytatással, a történet egészen más jellegű ugyan, mint az első köteté, de talán jó értelemben, hiszen sokkal cselekményesebb és izgalmasabb, mint az. Ugyan jócskán levett az értékéből, hogy a legnagyobb csavart a huszadik oldalon kitaláltam, de így is akadtak olyan apró fordulatok, ötletes megoldások, amik miatt érdemes volt elolvasni a könyvet. Tetszettek a párhuzamok, összekapcsolások az előző résszel, főleg a közös szereplők, és bizonyos motívumok (sakk) ismétlődése, a történeti párhuzamok annyira kifejezetten nem jöttek be (ha valakinek hülye neve van, és a szülei egyedül hagyják, akkor fix, hogy összefut pár démonnal). A Démonvilág bemutatásában is rengeteg jó ötletet, érdekes helyszínt találtam, bár volt azért pár dolog, ami enyhén megfeküdte a gyomromat, például a zsigervilág.

A karakterekről: Kernel számomra sokkal kevésbé volt meggyőző főszereplő, mint Grubbs, pedig egyébként a megszólalásig hasonlít a jellemük, nem értem, miért éreztem ekkora különbséget. A mellékszereplők között viszont akadt pár nagyon érdekes, komplex figura, akik ezt a hiányosságot ellensúlyozták. Hatalmas pirospont számomra, hogy Dervish ebben a könyvben is nagyon fontos szerepet játszott, és egy egészen új oldalát mutatta. Ezen a ponton ő az abszolút kedvenc szereplőm, remélem, nem halasztja meg az író a későbbiekben (mert egyébként a halála tipikusan az íróra jellemző húzás lenne).

Összességében ugyan nem tetszett annyira, mint az első rész, de mégsem vette el a kedvem a további olvasástól, úgyhogy hamarosan ismét jelentkezem. :)

Cselekmény, történetvezetés: 10/9
Stílus: 10/9
Szereplők: 10/8
Érzelmek: 10/8
Összesen: 10/8

Enyhén spoileres infók:

Borítók: Szörnyű! Még rosszabb, mint az előző, pedig ez hatalmas szó.

Kedvenc szereplők: (1) Dervish (2) Nadia (3) Kernel (4) Beranabus

Kedvenc jelenetek: (1) Dervish újra színre lép (2) Kernel hazamegy (3) Kernel rájön az igazságra az öccsével kapcsolatban (4) Dervish meglátja Vész herceg sakktábláit (5) Beranabus visszarángatja Nadiát

Mélypont: a vérfürdő a mezőn

Kedvenc ötlet: a sakktábla-labirintus

2 megjegyzés:

  1. Nekem a sorozatban Kernel a kedvencem.:) A visszafogott, magába zárkózó természetével, aki vágyik az emberek társaságára. Szerintem csak pár tulajdonságban hasonlít Grubbsal. Nekem inkább ellentétek. :) De ahogy haladsz a történetben úgy fog változni a nézőpontod. Nagyon tetszett a sorozatban, hogy mindig valami újat tudunk meg a fontosabb szereplőkről,ami által kicsit más világításba kerülnek, és hogy nem csak egy mesélő van. A végén már ki nem állhattam Grubbsot és azon szurkoltam, mikor jön a Kerneles rész :D Nadia nekem itt semleges volt, de néha idegesített. Később meg elég nyilvánvaló szélsőség felé fordultak az érzéseim vele kapcsolatban. Azt most nem írom le, hogy teljesen megszerettem-e vagy teljesen megutáltam-e a karakterét.
    Dervish meg nagyon enniveló a maga módján. Bírom a poénjait és iszonyat jó ötlet volt belerakni a fiatal korából egy szeletet a sorozatba. :)
    Kíváncsi vagyok, hogy fog tetszik a többi könyv és vége az egésznek :)

    VálaszTörlés
  2. Hát, egyelőre nem látom, hogy mi jön még, biztos változni fog a véleményem, én is kíváncsian várom, hogyan. :D A végével kapcsolatban nagyon szurkolok, hogy ne olyan legyen, mint a vámpírosnak, mert akkor sikítok.

    VálaszTörlés