Idézet


2018. január 17., szerda

2018 Winter Biannual Bibliothon



Ezt a könyvmaratont bizony évente kétszer rendezik meg, és a nyári változaton 2016-ban és 2017-ben is részt vettem, de az iskolaévben zajló rendezvényekkel eddig úgy voltam, hogy élből elutasítottam, mert úgysem érnék rá. :D Idén viszont szerencsés módon pont azon a héten lesz a maraton, amikor síelni leszünk, ráadásul eddig a 2018 tök jó évnek ígérkezik olvasásügyileg, ezek a kihívások meg mindig feldobnak kicsit, szóval végül is úgy döntöttem, belevágok.

A tervezett listám a hétre a következő lesz. Továbbra is összevonok a szabályoknak megfelelően két-két kihívást, mert azért nem akarom túlfeszíteni a húrt. :D

Jason Segel, Kirsten Miller: OTHERWORLD
Kihívások: közös olvasás + olvass el egy könyvet, amiről még sosem hallottál

Eddig mindkét alkalommal nagyon tetszett a közös olvasmánynak választott könyv, így ezt is eléggé várom. Viszont tény, hogy ennek a regénynek a létezéséről akkor értesültem, amikor bejelentették, hogy ez lesz a közös könyv, és még mindig csak annyit tudok róla, amennyi ebben a bejelentő videóban elhangzott, így úgy érzem, összevonható a másik kihívásra is.











Leigh Bardugo: Crooked Kingdom
Kihívások: olvass el egy folytatást + olvass el egy 2017-nél régebbi könyvet

Mivel a duológia első kötete a tavalyi évem egyik kedvence volt, ráadásul borzasztó függővéggel ért véget, így szívem szerint azonnal felkaptam volna a folytatást, és csak a magamnak szabott szabályok akadályoztak meg benne. Mindenesetre alig várom, hogy olvashassam, és szerencsére én kicsit később ugrottam erre a partivonatra, így 2016-os megjelenésével a regény egy másik kihívásnak is megfelel.






William Wharton: Madárka
Kihívás: olvass el egy könyvet mentális betegségről

Akartam egy olyan könyvet is a kihívásban, ami a várólistám bebetonozott darabja, a Madárka pedig már legalább 5 éve gubbaszt a polcomon türelmesen várva, hogy eljön az ideje. Azt hiszem, hogy ha valaki madárnak képzeli magát, és ezért még elmegyógyintézetbe is kerül, az mondjuk eléggé kimeríti a mentális betegség fogalmát. A fülszöveg alapján meg van egy másik karakter, aki pedig nagyjából PTSD-vel küzdhet.










John Steinbeck: Egerek és emberek
Kihívások: olvass el egy könyvet, amit említenek másik könyvben vagy filmben + olvass el egy könyvet, ami rövidebb 200 oldalnál

Alapműveltség-pótló tételünk következik. Bár konkrétan nagy szerepet kapott a könyv az egyik 2017-es olvasmányomban, a Nem enged a mélység…-ben, de történetesen tudom, hogy az USÁban ez egy nagyon ikonikus kötelező olvasmány, és így említették már az Egy különc srác feljegyzéseiben, illetve a Szívek szállodájában is. Én meg már régóta tervezek olvasni a szerzőtől, szóval így nem is sokat kellett keresgélnem. És extra vonzereje, hogy a hossza alig haladja meg a 100 oldalt.







Kifejezetten büszke vagyok erre a listára, egészen vállalhatónak tűnik, ráadásul kb. 10 perc alatt találtam ki és egyik kategóriát se kellett megerőszakolnom hozzá, úgyhogy különösen elegáns. Alig várom már, hogy szombaton 00:01-kor elkezdődjön a kihívás, amiben a haladásomról az eddigi évekhez hasonlóan folyamatosan értesíteni foglak titeket.

Mint kiderült, nem volt internet a szállásunkon, így csak magamnak írtam ezeket a kis bejegyzéseket és most együtt teszem ki.

2018. 01. 20. 23:00

Eltelt idő: 23 óra
Elolvasott oldalak száma: 150
Elolvasott könyvek száma: 0
Teljesített kihívások száma: 0

Pontban éjfélkor nem sikerült ugyan kezdenem, mert még készülődtem az útra, de egy fürdés után fél egykor ágyba bújva neki tudtam állni a Crooked Kingdomnak, két egész fejezet elfogyott belőle, mielőtt elaludtam volna.

Persze az utat Ausztriába nagyon vártam, hogy majd milyen jót fogok olvasni, de előtte még beugrottunk egy közösségi alkalomra, így a vártnál később indultunk el. Konstatáltam, hogy már majdnem 3 óra van, és nem örültem, hogy hamar fog sötétedni, úgyhogy amíg még láttam, gyorsan próbáltam a Crooked Kingdomból annyit elolvasni, amennyit bírok, ami kb. még 50 oldal lett. Mivel azt korábban kitapasztaltam, hogy az Otherworldöt nem nyitja meg az ekönyvolvasóm, így tudtam, hogy azt kénytelen leszek gépen olvasni, amíg le nem értünk az autópályáról, addig azt olvastam.

Egyelőre mindkét könyv eléggé leköt, mondjuk a Crooked Kingdomnál nem számítottam másra, mert a Six of Crows nagy kedvenc volt, és még mindig odavagyok a világért meg a karakterekért. Az Otherworld kapcsán féltem, hogy nem fog sok újat mondani a Ready, Player One után, de szerencsére azért eddig annyira nem hasonlít, csak a várakozásaimnál kevesebb időt töltöttünk a fülszövegben beharangozott virtuális valóságban, amit sajnálok. Illetve elég központi szerepet játszik egy tinédzser románc a történetben, amit egyelőre annyira nem veszek meg.

A szállást elfoglalva eddig az Otherworldöt olvastam, most, ha ágyba bújok, ismét a Crooked Kingdom jön, amíg ki nem dőlök.

2018. 01. 25. 00:30

Eltelt idő:  120,5 óra
Elolvasott oldalak száma: 494
Elolvasott könyvek száma: 0
Teljesített kihívások száma: 0

Az elmúlt négy nap nagyjából hasonló napirend szerint zajlott: felkeltünk időben, összekészültünk, délután fél 5ig síeltünk, aztán visszajöttünk a szállásra, tisztálkodtunk, elmentünk a nagynénémék apartmanjába, együtt megvacsoráztunk, majd beszélgettünk vagy társasoztunk, végül eljöttünk haza. A reggeli készülődés elé, a zuhanyzás körüli időbe, illetve lefekvés elé sikerült váltakozó mennyiségű olvasást beszuszakolnom. Síelés után mindig nagyon álmos voltam, így gyakran előbb elaludtam, mint terveztem.

Legjobban a Crooked Kingdommal állok, nagyon remélem, hogy azt ma be tudom fejezni, de már az Otherworldnek is túljutottam a felén. Mindkettő nagyon izgalmas, bár az előbbit azért jobban élvezem. Ha ügyes leszek, még az Egerek és embereknek is neki tudok állni.

2018. 01. 27. 23:30

Eltelt idő:  168 óra
Elolvasott oldalak száma: 936
Elolvasott könyvek száma: 2
Teljesített kihívások száma: 4

Most sajnos a péntek éjféli zárás miatt nem volt lehetőségem nagy véghajrára, de az utolsó két napban egyenletesen jó tempóban olvastam. Így csütörtök este be tudtam fejezni az első könyvemet, a Crooked Kingdomot, másnap este pedig sikerült befejezni az Otherworldöt is. Míg az előbbi könyv abszolút átütő siker volt, a másodikról már sajnos nem mondhatom ezt el, de azért azzal is elvoltam.

Még elkezdtem az Egerek és embereket, de ebben alig jutottam túl az első 30 oldalon, mert elaludtam.


Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel ebben a körben, mind elolvasott oldalszám, mind a választott könyvek tekintetében, bár legközelebb nem biztos, hogy berakok egy olyan masszív regényt, mint a Crooked Kingdom volt, mert, bár nagyon élveztem, ha valami rövidebbet választok, talán több könyvre lett volna időm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése