Idézet


2011. május 28., szombat

Könyves kihívások, és egy kis teszt

Nos, ugyebár ezt már tudjátok, hogy részt veszek a Könyvmolypárbaj nevű megmérettetésen... Bevallom, kicsit kezdek aggódni, hogy a maradék négy könyvet nem tudom elolvasni szeptemberig, de hát közben jön egy nyári szünet, ami szerintem segíteni fog rajtam, idő szempontjából mindenképp.

De mivel telhetetlen vagyok, mint mindenben, így feltétlenül bele kell vágnom egy újabb kihívásba: körbe akarom olvasni az angol ABC-t olyan írókkal, akiktől eddig nem ismertem egy könyvet sem. Nézni fogom, mennyi idő alatt tudom megcsinálni, kíváncsi vagyok. Már tudom is, ki lesz az A, de erről majd bővebben később.

Összeraktam egy asszociációs tesztet könyvcímekkel, ami szerintem nagyon muris, próbáljátok ki! A megoldásaitokat szívesen várom  hozzászólásokban, ahova kikerül az én kitöltésem is.


Mondj egy általad olvasott könyvet, aminek a címében szerepel…
1. … földrajzi név?

2. …írásjel? (Nem vessző vagy pont.)

3. … egytől különböző számnév?

4. … szín?

5. … valamilyen idegen szó? (Nem tulajdonnévként.)

6. … állat vagy növény neve?

7. … igenév?

8. … a négy fő elem valamelyike?

9. … olyan személynév, ami nem a könyv egyik szereplőjének neve?

10. … egy különleges tárgy?

10 megjegyzés:

  1. 1. Mikszáth Kálmán: Beszterce ostroma

    2. Guillaume Musso: Ott leszel?

    3. Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa

    4. Stendhal: Vörös és fekete

    5. Paulo Coelho: A Zahir

    6. G. Szabó Judit: A macskát visszafelé simogatják

    7. Dan Brown: Az elveszett jelkép

    8. Suzanne Collins: Futótűz

    9. Szabó Magda: Abigél (Oké, ezt kicsit megerőszakoltam.)

    10. C. S. Lewis: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény

    VálaszTörlés
  2. 1. John Green: Alaska nyomában (ez félig jó, mert itt ez nevet takar)
    2. Victoria Clayton: Hol késel hercegem?
    3. George Orwell: 1984
    4. Jókai Mór: Fekete gyémántok
    5. Vavyan Fable: Vis Major
    6. Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére
    7. Johanna Lindsey: Szívem ellopott kincsei
    8. Kathleen E. Woodiwiss: Szirmokat sodor a víz
    9. Franciose Sagan: Szereti Brahmsot?
    10. Móra Ferenc: Aranykoporsó
    Jó móka volt:)))

    VálaszTörlés
  3. Kösz, hogy kitöltötted, érdekes a megoldásod. :) Örülök, hogy tetszett.

    VálaszTörlés
  4. Hm, én is megpróbálom, direkt nem nézem a válaszaidat előtte. :D

    1. … földrajzi név?
    Cassandra Claire: Csontváros (na jó, ez kissé sántít, de nem jut eszembe hirtelen jobb :D)


    2. …írásjel? (Nem vessző vagy pont.)

    Szabó Magda: Mondják meg Zsófikának! (Bár láttam felkiáltójel nélküli kiadást is)
    Jaqueline Wilson: Mi baj, lányok?

    3. … egytől különböző számnév?

    Agatha Christie: Öt kismalac

    4. … szín?

    Thury Zsuzsa: A tűzpiros üveggömb

    5. … valamilyen idegen szó? (Nem tulajdonnévként.)

    Battle Royale (Tuladjonképpen nem tulajdonnév. :D)


    6. … állat vagy növény neve?

    Agatha Christie: Vádol a rózsa

    7. … igenév?

    Brezina: Az eltűnt napló

    8. … a négy fő elem valamelyike?

    William Nicholson: A szél dalnoka (A szél majdnem levegő.)


    9. … olyan személynév, ami nem a könyv egyik szereplőjének neve?

    Ez itt most passz.


    10. … egy különleges tárgy?

    Pullman: A borostyán távcső (Szerintem különleges.)

    Fú, az Aranykoporsó tényleg különleges tárgy. :D Haha, az Abigéles megoldás is tetszett.

    VálaszTörlés
  5. Natty, helyenként nagyon kreatív voltál, de tetszettek a válaszok. XD Hmm, eredetileg a Tíz kicsi négert akartam írni a számoshoz, de elfelejtettem. :D Remélem, tetszett ez a kis teszt.

    VálaszTörlés
  6. Igen, tudom. :D Gyorsan akartam küldeni, ezért nem volt elég időm gondolkodni. Viszont azóta eszembe jutott egy a 9-es ponthoz: Szabó Magdától a Für Elise. :)

    VálaszTörlés
  7. 1) Lem: Solaris :P
    2) Albee: Who is Afraid of Virginia Woolf?
    3) Orwell: 1984
    4) Cao Hszüe-csin: A vörös szoba álma
    5) Bradbury: Fahrenheit 451
    6) Murakami Haruki: Birkakergető nagy kaland
    7) Beckett: Godot-ra várva
    8) Zsoldos Péter: Távoli tűz
    9) Murakami Haruki: Kafka a tengerparton
    10) Philip K. Dick: Álmosnak-e az androidok elektronikus bárányokkal? (és ez 2 másik kategóriában is jó lenne:)

    VálaszTörlés
  8. lehet hogy tőled látta bnőm, de én facebookon kiraktam ezt jegyzetbe. Bemásolom én mire jutottam. :D

    1. … földrajzi név?
    Laczkó Zsuza - Radnai Tamás: Levelek Japából

    2. …írásjel? (Nem vessző vagy pont.)
    Meg Cabot: Tudom, hol vagy!

    3. … egytől különböző számnév?
    Wilbur Smith: A hetedik tekercs

    4. … szín?
    Jókai Mór: Az arany ember

    5. … valamilyen idegen szó? (Nem tulajdonnévként.)
    Takami Kósun: Battle Royale

    6. … állat vagy növény neve?
    William Golding: A Legyek Ura

    7. … igenév?
    ilyet nem találtam...

    8. … a négy fő elem valamelyike?
    Emily Bronte: Üvöltő Szelek

    9. … olyan személynév, ami nem a könyv egyik szereplőjének neve?
    Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője

    10. … egy különleges tárgy?
    Jonathan Stpud: A szamarkandi amulett

    VálaszTörlés
  9. Köszi a kitöltést, mind ügyesek vagytok! :)

    Amy: Valószínűleg tőlem szedte, ha teljesen ugyanezek a kérdések vannak, mert ez a saját kis fejemből pattant ki, ezt borítékolom. :D

    Kösz a jegyzetet, Kaen neked meg még egyszer köszönöm a blogbejegyzést!

    VálaszTörlés
  10. Most jutok hozzá végre molytársaim bejegyzésinek olvasásához. Nagyon tetszik ez a kvíz, és én sem olvastam el előre a Ti válaszaitokat.

    1. Peter Mayle: A provance-i borbalhé (mondjuk nála szinte minden könyv címében benne van Provance, de az jutott először eszembe :) )

    2.Rácz Zsuzsa: Állítsátok meg Terézanyut!

    3. Paolo Coelho: Tizenegy perc

    4. Szepes Mária: A vörös oroszlán (ez al állathoz is jó lett volna... )

    5. Sienkiewicz: Quo vadis

    6. Vavyan Fable: Sárkánykönny

    7. P. Howard: Az elveszett cirkáló

    8. Vavyan Fable: Tűzvarázs

    9. Thomas N. Scortia-Frank M.Robinson: A Prometheus-válság

    10. Günter Grass: A bádogdob

    VálaszTörlés