Idézet


2011. március 17., csütörtök

Könyvmolypárbaj: A lista

A blog életre hívásának közvetlen kiváltóoka egy kis megmérettetés, ami a Könyvmolypárbaj névre hallgat. Lényege, hogy hét hónap alatt (szeptember 8-ig) el kell olvasni hét szabadon választott könyvet, és ezekről olvasónaplót kell írni valami nyilvános fórumon (például blogban). Az én listámon a következő kötetek szerepelnek:

1. Robert Merle: Francia história sorozat I. - Francia história

Mifelénk nagy családi kedvencnek számít Merle, különösképpen a gigantikus Francia história címet viselő sorozata, aminek az első részébe kóstolok bele a kihívás keretében.

2. Rejtő Jenő: Piszkos Fred, a kapitány

Szeretem Rejtő stílusát, így aztán nem múlhat el az ifjúságom úgy, hogy nem olvastam az egyik leghíresebb könyvét! Egyébként is, egy csomó kvízműsorban szokott lenni hozzá kapcsolódó kérdés. :D

3. Nicolas Evans: A suttogó

Amióta egyszer majdnem megnéztem a filmadaptációt, fölöttébb nagy kedvet kaptam hozzá, hogy elolvassam a kötet. Ennek eléggé elérkezett az ideje, mivel már nyáron a birtokomba került a kérdéses kötet. :D

4. William Golding: A legyek ura (angolul)

Kíváncsi vagyok erre a könyvre, mert rengeteget hallottam már róla, de azt soha nem tudtam, hogy pontosan miről is van szó benne. Azt tudom, hogy eléggé hozzátartozik az alapműveltséghez, és generációk hosszú sorát ihlette meg hasonló témákat boncoló könyvekre.  Extra nehezítésként eredeti nyelven fogom olvasni, hogy az angol műveltségem is gyarapodjon.

5. Stephenie Meyer: A burok

Bevallom, egyike vagyok a Twilight-gyűlölők népes klubjának. Angol eredetiben olvastam az első részt, de szörnyűnek találtam. Viszont erről a könyvről Natty oldalán (lásd a linkek között) nagyon jókat olvastam, meg egyébként is, mindenkinek jár egy második esély. Ezért fogom elolvasni ezt a könyvet.

6. Paulo Coelho: A Zahír

Mostanában művelt emberek között igencsak nagy tömeghisztériát keltettek az író művei, én pedig minden ilyen jelenségnél tudni akarom, hogy van-e alapja. Úgyhogy, ha már megvan tőle ez a könyv, elolvasom.

7. Joanne Harris: Ötnegyed narancs

Nagyon belopta magát a szívembe az írónő a Rúnajelek című fantasyjával, és érdekel, más műfajban mit tud nyújtani.

Teljesítettségben egyelőre úgy állok, hogy a Francia história feléig küzdöttel el magam. Nagyon tetszik, csak kicsit lassan csúszik. Ráadásul tegnap könyveső hullott az égből, jártam könyvtárban, és szereztem néhány e-bookot is, úgyhogy nem tudom, mennyire fogok haladni a listás olvasnivalókkal. Valószínűleg a Rejtő-könyv lesz a második, de utána változhat a sorrend, még meglátom.

2 megjegyzés:

  1. Üdv! Csak idetaláltam. :D Én is belinkellek, ha nem gond. ^^
    Érdekes, én Merle szinte minden könyvét szeretem, de pont a Francia históriába beletört a bicskám, kicsit lassú volt. De egyszer lehet, hogy adok neki még egy esélyt. :) Viszont azon kívül tényleg sok könyvét szeretem (A szigetet még tanítottam is^_^).
    A Legyek Urát nagyon szeretem, mondjuk angolul emlékeim szerint kifejezetten nem könnyű, de hát ez benne a kihívás. ;)
    Paulo Coelho: nem értem, mitől olyan felkapott... De ezt a könyvét nem olvastam, kíváncsi vagyok, hogy fog tetszeni.
    Az Ötnegyed narancs hangulata nekem nagyon átjött. <3 De mást nem olvastam a szerzőtől.
    Jó olvasást! ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy írtál, és természetesen örülök, ha beteszel a linkek közé. Igen, a Francia história tényleg kissé lassú, de van valami a hangulatában, témájában, ami engem kárpótol érte. :) Az nem baj, ha nem könnyű az angol könyv, szerintem menni fog. :D Coelhóra már csak azért is kíváncsi vagyok, mert mindenfélét hallottam róla, úgyhogy muszáj lesz kialakítani a saját véleményemet. :D

    VálaszTörlés