Idézet


2011. november 22., kedd

Az Olvasók Viadala –3. téma


Ha Te lennél a rendező hogyan készítenéd el a filmet/ filmeket? Trilógiában jelentetnéd meg, vagy ( mint a felröppent pletykák szerint) az utolsó részt két szakaszra bontanád? A már meglévő, ismert színészekkel dolgoznál, vagy lenne akit lecserélnél, mert olvasás közben nem így képzelted el az adott karaktert, akit majd játszani fog? Ha csere történne, ki vagy kik lenne/ lennének a cseréd/ cseréid? 
Belevonnád -e az írónőt a forgatókönyv írásába? Konzultálnál -e vele bizonyos jelenetek végett? 
Melyek lennének azok a részek amiket semmiféleképpen sem hagynál ki a filmből? Melyek lennének azok a jelenetek amiket szíved szerint hanyagolnál?

Szerintem az Éhezők Viadala az ideálisan filmesíthető könyvek közé tartozik, ezt nagyjából az első rész közepe óta így érzem. Aránylag rövidek a kötetek, kevés felesleges mellékszállal, ráadásul nagyon akciódúsak, tele lehet őket rakni menő effektekkel, és még szerelmi szál is akad a női közönségnek. :D Igazi hollywoodi kasszasikert lehet belőle csinálni, és még nem is kellenek nagy erőfeszítések hozzá…

Mivel a harmadik részhez még nem volt szerencsém, ezért nem tudom megmondani, hogy egy filmbe hoznám, vagy kettőbe, de mivel hallomások alapján nem hosszabb az első két kötetnél, ezért szerintem bele fog férni egy filmbe, 500 oldal alatt nem érdemes bontani. (Gyakran felette se nagyon.) :D

A színészek egy részével elégedett vagyok, másokkal nagyon nem. Kezdetnek mindjárt a Katnisst játszó Jennifer Lawrence nem tetszik, szerintem nem elég karakteres az arca a szerephez, túl kerek, babás. Én valószínűleg nem őt választottam volna főszereplőnek. A fiúkkal meg a Viadal résztvevőivel elégedett vagyok, inkább a felnőttszereplők terén lőttek mellé többször. Kivétel még Prim, aki egyrészt egyáltalán nem hasonlít az állítólagos nővérére, másrészt meg nekem nem is szimpatikus. Akiket viszont határozottan lecserélnék, azok elsősorban Haymitch és Effie, másrészt talán Cinna. Őket egyáltalán nem ilyennek képzeltem, persze a filmig nem lehetek biztos benne, hogy játszani is rosszul fogják a szerepet, remélem, tévedek. Mindenesetre még nem írtam le őket teljesen, lehet, hogy játék alapján el fogom nekik hinni a szerepüket. (Egyébként Josh Hutcherson (Peeta) tényleg FOLYAMATOSAN ráncolja a homlokát ebben a filmben? Majdnem minden képen azt látom…)

Személy szerint mindenképpen kérném az írónő segítségét a film megtervezéséhez, mind a forgatókönyv, mind a szereplőválogatások terén, hiszen mindenkinek úgysem lehet jót csinálni, de mégiscsak az ő fejéből pattantak ki ezek a karakterek, akkor már érvényesüljön az ő akarata. Például ha valamelyik szerepre több alkalmas színész is jelentkezik, megkérdezném az ő véleményét. A kulcsjelenetekről is konzultálnék vele.

Na, innen szedték a fantaszmesés magyar címet...
Szívem szerint jóformán semmit sem változtatnék a cselekményen, hiszen szuper már úgy is, ahogy van. Persze, gondolom, a lassabb, gondolkodósabb részek a média eltérő természete miatt fel lesznek pörgetve, de ez nem feltétlenül baj, én elbírom a kisebb eltéréseket a könyvtől, rugalmas filmnéző vagyok. :D Azért mondjuk vérzik a szívem, hogy Madge-t kiírták a filmből, kíváncsi vagyok, ebből hogy másznak ki (mégis honnét szedi Prim a színarany kitűzőt?). Nekem, ha rövidítenem kéne, mindenképp átgondolnám, hogy az adott változtatás értelemzavaró-e a történet szempontjából vagy sem, és ha muszáj változtatni, hogyan lehet a legjobban kiküszöbölni a következetlenséget. Ez fontosabb számomra annál, mint hogy pontosan úgy történjen minden apróság, mint a könyvben, de mivel az alapból logikus, általában az eredeti megoldás jobb szokott lenni. :)

2 megjegyzés:

  1. Tetszett az eszmefuttatásod, alapból érdekes a téma, és jó eljátszani a gondolattal, mi lenne, ha mi is megcsinálhatnánk a saját verziónkat. Igen, Katnissnek alapból vadabbnak, vagy legalábbis keményebbnek kéne lennie, mert nem tudom, hogy fog dühöngeni nekünk, de ki tudja, mi lesz még belőle, én a Trónok harcánál se néztem el Danyt játszó színésznőből, hogy képes lesz végigcsinálni színvonalasan az egészet, és mégis nagyon jól teljesített (szerintem). Szóval hátha... ha már nem is ilyennek képzeltük.
    Őszintén nem értem, Madge-et miért húzták ki, amikor az Avox lány, aki szerintem kihagyhatóbb, meg benne van (mondjuk biztos nyúlfarknyi jelenete lesz), egyszerűen fel nem foghatom, miért muszáj valakit kihúzni, most nem mindegy, hogy eggyel több színész?
    A harmadik kötet is simán mehetne egy filmbe, szép kerek lenne, őszintén remélem, hogy megcsinálják mind a hármat (nem tudod, erről már van valami hír?). Natty :)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem csinálni ezt a kihívást, jók a témák. :) Olvasd majd el a többi részt is, ha van kedved! Hát igen, Az utolsó léghajlítóban először teljesen le voltam akadva a Zukót játszó színésztől, de mivel ő játszott a legmeggyőzőbben az egész filmben, így végül megszerettem és elhittem neki. Remélem, itt is így lesz sok színésszel. Hát igen, szerintem is kár volt pont őt megspórolni, szívesebben elnézegettem volna, mint egypár szereplőt, akik viszont benne lesznek...
    Szerintem még nem döntöttek a folytatásról, ha népszerű lesz az első rész, akkor biztos, hogy megcsinálják...

    VálaszTörlés